Druhý protest proti školské politice MŠMT

Druhý protest proti školské politice MŠMT


Příspěvek četlo

 1,486 total views

Adresa protestu: Karmelitská 7, 118 12, Praha 1 – Před budovou MŠMT

Čas: 18:00-20:00

Důvodem svolání tohoto protestu je rostoucí nespokojenost se školskou politikou MŠMT pod vedením pana ministra Dobeše. Těch kauz je už v poslední době tolik a jsou natolik závažné, že už není možné reagovat jinak než aktivním protestem před budovou MŠMT.

Druhý protest proti školské politice MŠMT

Druhý protest proti školské politice MŠMT

 

My jako občané nemáme mnoho nástrojů, jak ovlivnit masové rozkrádání našeho státu a všudypřítomnou korupci. Nemůžeme a nesmíme však dopustit destrukci základní infrastruktury státu!!! V případě návrhů nevratných, destrukčních změn, k jakým nyní dochází, je naprosto nutné se postavit na rozhodný odpor!!! Šiřte dál a přijďte podpořit tento protest, vyplatí se Vám to, jestli plánujete ještě nějakou budoucnost v Česku. Jde o Vaši budoucnost a Vaši zodpovědnost zasáhnout!

Selekce v 5. a 9. třídě

Protestujeme proti záměru pana ministra (potažmo Václava Klause, ml.) zavést selekční testy již na pátých a devátých třídách ZŠ. Podle původního záměru pana ministra, resp. Václava Klause mladšího by se mohl školák ucházet o gymnázium pouze v případě, že by úspěšně složil test.

Bližší informace např. zde:

http://zpravy.idnes.cz/dobesuv-plan-kdyz-dite-na-zakladce-neslozi-testy-muze-jen-na-ucnak-1c0-/domaci.aspx?c=A111108_212231_domaci_brm

Po bouřlivých protestech převážně odborné veřejnosti, začal ministr otáčet a od plánu ustupovat.

Viz: http://zpravy.ihned.cz/?p=012100_d&article[id]=53686220

Václav Klaus, mladší se ovšem k původnímu plánu kádrování v páté třídě stále hlásí: http://www.aktivniskoly.cz/news/Mfdnes_clanek_10.9.2011.html

(Aktivni skoly – je o.s., kterému Klaus mladší předsedá).

Vzhledem k tomu, že pan ministr již na toto téma několikrát změnil názor,  peníze za testy již byly utraceny, nelze než na demonstraci nepřipomenut i tuto kauzu. Připomeňme rovněž petici k bojkotu plošného selekčního testování. Text petice ostatně i hezky ilustruje ministrovy názorové veletoče a odborné přehmaty.

http://eduin.cz/titulka/pedagogove-a-ps … testovani/

Připomeňme také petici Škola není na hraní, pokud jste ji ještě nepodepsali, učiňte tak prosím:

http://eduin.cz/titulka/petice-pedagogu-urcena-nasim-politikum-vyzyvame-k-odmitnuti-novely-skolskeho-zakona-skola-neni-na-hrani/

Proč tento návrh zásadně odmítáme?

Dobešův, resp. Klausův návrh, je neuvěřitelně škodlivý. Jde příkře proti názoru odborníků českých i zahraničních. Jde totiž přímo proti funkci školství jako takového. Než bude zrušen, může zničit život několika generacím mladých lidí!

Jednou z funkcí školství je podporovat sociální mobilitu – a nikoliv zcela nesmyslně zavádět umělé bariéry a překážky. Po pádu komunismu bylo zrušeno pravidlo, že na vysokou školu se nesmí hlásit absolvent zvláštní školy. – Velmi správně zrušeno. Smyslem je, aby v kterémkoliv okamžiku měl každý člověk možnost jít (se vzděláním) nahoru. A ne stav, kdy systém řekne člověkovi: ty už nemáš šanci, do smrti budeš žebrákem, protože jsi v páté třídě nesložil test. Jak to končí? Připomíná to začátek arabských revolucí: V Tunisu se upálil mladík, stánkař, kterému sebrali licenci na stánek – pro něj to znamenalo, že reálně na tom světě končí, protože stát už mu nedával možnost znova naskočit: „no future“. Dobešův plán počítal ještě s něčím horším: s naprosto hrozným kádrováním – v páté třídě! Odborníci se shodují na tom, že v páté třídě nejsou děti ještě natolik vyzrálé, aby mohlo být takovýmto způsobem o jejich životě rozhodnuto (když pominu fakt, že z výše popsaných důvodů by takovéto kádrování nemělo být vůbec, protože je z principu škodlivé). Návrh vůbec nerozlišuje různou rychlost zrání různých dětí – přitom toto je velmi individuální. Tolik popis problému z hlediska teorie. A teď praxe. Představte si, jak asi skončí děti ze Šluknova a ghet, kde nefunguje školství: dětem se prostě kvalitní školní vzdělání nedostane. A v těchto testech tedy nemohou uspět. Tím, že se zavede v systému pravidlo jednou a dost, je potvrzen a petrifikován jejich sociální status člověka z gheta – do smrti. Opět to nesmírně podpoří vznik a další šíření ghet se všemi následnými návaznými problémy… Představte si, jak asi projdou testem individua, jež mají složitější počáteční přístup ke světu: Einstein měl mizerný prospěch, ještě na střední škole měl z fyziky trojku. Dobešův systém by ho vyloučil, dostal by motyku a nazdar. makej a neflákej se…. Jiří Menzel, nedávno vzpomínal na svůj mizerný prospěch na ZŠ. Spisovatel Bohumil Hrabal byl rovněž na základní škole mizerný žák. Který spisovatel byl tak sečtělý ve světové literatuře a filosofii jako on?

George Stevenson, vynálezce lokomotivy, se naučil číst a psát dokonce až v 18. letech ve večerní škole. Přes den pracoval manuálně. Následně uskutečnil své vynálezy a díky němu jezdíme vlakem… Podle Dobeše by tihle lidé nikdy nemohli jít na střední a vysokou školu…. To vše ukazuje na to, jak škodlivé je zakládání podobných umělých bariér.

Navržený systém, kromě toho, že je úplně absurdní, je i hrozně nefér. Jak asi dopadnou dyslektici, dysgrafici, autisté, kterým počáteční fáze vzdělávání trvají déle? Jak napíšou test týraná děcka? A jak tím nezvratně rozhodnou o svém osudu? Jak asi napíšou test zneužívané holky? Zákon je hrozně protispolečenský. Čechů je málo, nemohou si dovolit takto kádrovat populaci a zahazovat lidský potenciál.

Reforma vysokoškolského zákona

Další kauzou během působení pana ministra Dobeše, byl návrh reformy vysokoškolského zákona. Reforma přinášela množství absurdit, z nichž nejkřiklavější byly tyto:

  • Zrušení akreditační komise (ano, té zlobivé akreditační komise, v jejímž čele je ta zlobivá profesorka Dvořáková, která nevybíravě kritizuje vládní věrchušku a rozjela aféru práv v Plzni, za což ji mafie nenávidí.
  • Magisterský titul už za dva roky, bez nutnosti absolvovat bakaláře…

http://www.novinky.cz/veda-skoly/231641-reformy-ministerstva-skolstvi-vysokoskolsky-titul-za-pouhe-dva-roky.html

Vyignorování McKinsey auditu Klesající výsledky českého základního a středního školství: fakta a řešení“

Dalším příkladem neodborně vedené školské politiky, vedené ideologií a zkratkovitým jednáním, je příklad zcela vyignorovaného auditu českého středního školství. Tuto studii připravila bezplatně známá auditorská firma Mc Kinsey. Studie obsahuje přibližně 60 stránek velmi depresivního čtení. Přečtěte si text z níže uvedeného odkazu a srovnejte si jej se současnou produkcí oficiálních materiálů MŠMT…

Kromě naprosto věcně a přesně vyjádřených problémů, přináší studie i návrhy na řešení. – S různým dopadem na nákladovost.

Jako občané bychom čekali, že MŠMT se k této studii alespoň nějakým způsobem oficiálně vyjádří; že vznikne nad tímto šokujícím materiálem odborná diskuse. Výsledkem je naprosté mlčení – materiál byl zcela vyignorován, žádná nápravná řešení nebyla přijata.

Text nezávislého auditu je možné si přečíst zde. Opravdu doporučujeme text k přečtení. Jedná se o nezávislé líčení skutečného stavu, bez přikrašlování.

http://www.mckinsey.com/locations/prague/work/probono/2010_09_02_McKinsey&Company_Klesajici_vysledky_ceskych_zakladnich_a_strednich_skol_fakta_a_reseni.pdf

Poslední kapkou je školné a jeho různé komerční varianty

Namísto toho, aby MŠMT uvažovalo jak zlepšit české školství, jak je podpořit, vymýšlí, jak vytahat z lidí co nejvíce peněz, jak ze školskou situaci přetvořit v business case a zapojit do něj banky a další finanční instituce:

http://www.novinky.cz/domaci/248907-dobes-uroky-za-pujcky-na-skolne-by-mohl-platit-stat-jde-o-miliardy.html

Pro banky by to byla pochopitelně situace snů: trvalý příjem klientů, státní záruka, úroky platí stát. + Případné příjmy z exekuce mladých rodin. To jistě též není k zahození. Pochopitelně finanční náklady by byly u tohoto modelu vyšší než stávající náklady na veřejné školství.  A veřejné školství by se u tohoto projektu jaksi mimochodem zničilo… Tak to ne pánové, běžte rozkrádat a tunelovat jinam, na české školství se neopovažujte sáhnout.

„Reforma“ (rozuměj rušení) venkovských škol

Dalším ministrovým návrhem jsou návrhy na „reformu“ (rozuměj rušení) venkovských škol. Školská síť byla budována v obcích po většinou za Masarykovy první republiky – ještě v době, kdy politici plánovali pro toto území nějakou budoucnost. Dnes už je tato síť ministrovi Dobešovi trnem v oku… Reformou a ekonomickým přístupem MŠMT nazývá krátkodobý zisk z plundru… Nenecháme si to líbit, protestujeme!!!

http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/penize/clanek.phtml?id=720674

Petice za odvolání pana ministra Dobeše

Petici za odvolání pana ministra Dobeše můžete podepsat zde:

http://eduin.cz/titulka/sedesat-odborniku-pozadalo-premiera-o-odvolani-ministra-skolstvi-dobese/

Přijďte. Připomeneme si i další kauzy.

Bude i zábava. Budeme citovat:

  • Z metodických směrnic a nařízení MŠMT, z různých doporučení pro učitele (škoda, že už nežije Jaroslav Hašek)
  • Počteme si ze zadávacích podmínek výběrových řízení MŠMT – na co se vydávají peníze, určené původně na podporu vzdělání. A jakými větami se toto mrhání zdůvodňuje.

Všechno připomeneme!!! Nepřestaneme!!!

 

Odezvy:

Aktuálně

V kategorii Protest, Školství

Příspěvek četlo
Příspěvek zaslal/a Vitezslav Praks on 10.11.2012

Diskuze ke článku

Jméno(povinné)

E-mail(povinné)

Web

Komentáře

Další příspěvky