Příspěvek četlo
1,764 total views
Adresa protestu: Karmelitská 7, 118 12, Praha 1 – Před budovou MŠMT
Čas: 18:00-20:00
Důvodem svolání tohoto protestu je rostoucí nespokojenost se školskou politikou MŠMT pod vedením pana ministra Dobeše. Těch kauz je už v poslední době tolik a jsou natolik závažné, že už není možné reagovat jinak než aktivním protestem před budovou MŠMT.
My jako občané nemáme mnoho nástrojů, jak ovlivnit masové rozkrádání našeho státu a všudypřítomnou korupci. Nemůžeme a nesmíme však dopustit destrukci základní infrastruktury státu!!! V případě návrhů nevratných, destrukčních změn, k jakým nyní dochází, je naprosto nutné se postavit na rozhodný odpor!!! Šiřte dál a přijďte podpořit tento protest, vyplatí se Vám to, jestli plánujete ještě nějakou budoucnost v Česku. Jde o Vaši budoucnost a Vaši zodpovědnost zasáhnout!
Selekce v 5. a 9. třídě
Protestujeme proti záměru pana ministra (potažmo Václava Klause, ml.) zavést selekční testy již na pátých a devátých třídách ZŠ. Podle původního záměru pana ministra, resp. Václava Klause mladšího by se mohl školák ucházet o gymnázium pouze v případě, že by úspěšně složil test.
Bližší informace např. zde:
Po bouřlivých protestech převážně odborné veřejnosti, začal ministr otáčet a od plánu ustupovat.
Viz: http://zpravy.ihned.cz/?p=012100_d&article[id]=53686220
Václav Klaus, mladší se ovšem k původnímu plánu kádrování v páté třídě stále hlásí: http://www.aktivniskoly.cz/news/Mfdnes_clanek_10.9.2011.html
(Aktivni skoly – je o.s., kterému Klaus mladší předsedá).
Vzhledem k tomu, že pan ministr již na toto téma několikrát změnil názor, peníze za testy již byly utraceny, nelze než na demonstraci nepřipomenut i tuto kauzu. Připomeňme rovněž petici k bojkotu plošného selekčního testování. Text petice ostatně i hezky ilustruje ministrovy názorové veletoče a odborné přehmaty.
http://eduin.cz/titulka/pedagogove-a-ps … testovani/
Připomeňme také petici Škola není na hraní, pokud jste ji ještě nepodepsali, učiňte tak prosím:
Proč tento návrh zásadně odmítáme?
Dobešův, resp. Klausův návrh, je neuvěřitelně škodlivý. Jde příkře proti názoru odborníků českých i zahraničních. Jde totiž přímo proti funkci školství jako takového. Než bude zrušen, může zničit život několika generacím mladých lidí!
Jednou z funkcí školství je podporovat sociální mobilitu – a nikoliv zcela nesmyslně zavádět umělé bariéry a překážky. Po pádu komunismu bylo zrušeno pravidlo, že na vysokou školu se nesmí hlásit absolvent zvláštní školy. – Velmi správně zrušeno. Smyslem je, aby v kterémkoliv okamžiku měl každý člověk možnost jít (se vzděláním) nahoru. A ne stav, kdy systém řekne člověkovi: ty už nemáš šanci, do smrti budeš žebrákem, protože jsi v páté třídě nesložil test. Jak to končí? Připomíná to začátek arabských revolucí: V Tunisu se upálil mladík, stánkař, kterému sebrali licenci na stánek – pro něj to znamenalo, že reálně na tom světě končí, protože stát už mu nedával možnost znova naskočit: „no future“. Dobešův plán počítal ještě s něčím horším: s naprosto hrozným kádrováním – v páté třídě! Odborníci se shodují na tom, že v páté třídě nejsou děti ještě natolik vyzrálé, aby mohlo být takovýmto způsobem o jejich životě rozhodnuto (když pominu fakt, že z výše popsaných důvodů by takovéto kádrování nemělo být vůbec, protože je z principu škodlivé). Návrh vůbec nerozlišuje různou rychlost zrání různých dětí – přitom toto je velmi individuální. Tolik popis problému z hlediska teorie. A teď praxe. Představte si, jak asi skončí děti ze Šluknova a ghet, kde nefunguje školství: dětem se prostě kvalitní školní vzdělání nedostane. A v těchto testech tedy nemohou uspět. Tím, že se zavede v systému pravidlo jednou a dost, je potvrzen a petrifikován jejich sociální status člověka z gheta – do smrti. Opět to nesmírně podpoří vznik a další šíření ghet se všemi následnými návaznými problémy… Představte si, jak asi projdou testem individua, jež mají složitější počáteční přístup ke světu: Einstein měl mizerný prospěch, ještě na střední škole měl z fyziky trojku. Dobešův systém by ho vyloučil, dostal by motyku a nazdar. makej a neflákej se…. Jiří Menzel, nedávno vzpomínal na svůj mizerný prospěch na ZŠ. Spisovatel Bohumil Hrabal byl rovněž na základní škole mizerný žák. Který spisovatel byl tak sečtělý ve světové literatuře a filosofii jako on?
George Stevenson, vynálezce lokomotivy, se naučil číst a psát dokonce až v 18. letech ve večerní škole. Přes den pracoval manuálně. Následně uskutečnil své vynálezy a díky němu jezdíme vlakem… Podle Dobeše by tihle lidé nikdy nemohli jít na střední a vysokou školu…. To vše ukazuje na to, jak škodlivé je zakládání podobných umělých bariér.
Navržený systém, kromě toho, že je úplně absurdní, je i hrozně nefér. Jak asi dopadnou dyslektici, dysgrafici, autisté, kterým počáteční fáze vzdělávání trvají déle? Jak napíšou test týraná děcka? A jak tím nezvratně rozhodnou o svém osudu? Jak asi napíšou test zneužívané holky? Zákon je hrozně protispolečenský. Čechů je málo, nemohou si dovolit takto kádrovat populaci a zahazovat lidský potenciál.
Reforma vysokoškolského zákona
Další kauzou během působení pana ministra Dobeše, byl návrh reformy vysokoškolského zákona. Reforma přinášela množství absurdit, z nichž nejkřiklavější byly tyto:
- Zrušení akreditační komise (ano, té zlobivé akreditační komise, v jejímž čele je ta zlobivá profesorka Dvořáková, která nevybíravě kritizuje vládní věrchušku a rozjela aféru práv v Plzni, za což ji mafie nenávidí.
- Magisterský titul už za dva roky, bez nutnosti absolvovat bakaláře…
Vyignorování McKinsey auditu „Klesající výsledky českého základního a středního školství: fakta a řešení“
Dalším příkladem neodborně vedené školské politiky, vedené ideologií a zkratkovitým jednáním, je příklad zcela vyignorovaného auditu českého středního školství. Tuto studii připravila bezplatně známá auditorská firma Mc Kinsey. Studie obsahuje přibližně 60 stránek velmi depresivního čtení. Přečtěte si text z níže uvedeného odkazu a srovnejte si jej se současnou produkcí oficiálních materiálů MŠMT…
Kromě naprosto věcně a přesně vyjádřených problémů, přináší studie i návrhy na řešení. – S různým dopadem na nákladovost.
Jako občané bychom čekali, že MŠMT se k této studii alespoň nějakým způsobem oficiálně vyjádří; že vznikne nad tímto šokujícím materiálem odborná diskuse. Výsledkem je naprosté mlčení – materiál byl zcela vyignorován, žádná nápravná řešení nebyla přijata.
Text nezávislého auditu je možné si přečíst zde. Opravdu doporučujeme text k přečtení. Jedná se o nezávislé líčení skutečného stavu, bez přikrašlování.
Poslední kapkou je školné a jeho různé komerční varianty
Namísto toho, aby MŠMT uvažovalo jak zlepšit české školství, jak je podpořit, vymýšlí, jak vytahat z lidí co nejvíce peněz, jak ze školskou situaci přetvořit v business case a zapojit do něj banky a další finanční instituce:
Pro banky by to byla pochopitelně situace snů: trvalý příjem klientů, státní záruka, úroky platí stát. + Případné příjmy z exekuce mladých rodin. To jistě též není k zahození. Pochopitelně finanční náklady by byly u tohoto modelu vyšší než stávající náklady na veřejné školství. A veřejné školství by se u tohoto projektu jaksi mimochodem zničilo… Tak to ne pánové, běžte rozkrádat a tunelovat jinam, na české školství se neopovažujte sáhnout.
„Reforma“ (rozuměj rušení) venkovských škol
Dalším ministrovým návrhem jsou návrhy na „reformu“ (rozuměj rušení) venkovských škol. Školská síť byla budována v obcích po většinou za Masarykovy první republiky – ještě v době, kdy politici plánovali pro toto území nějakou budoucnost. Dnes už je tato síť ministrovi Dobešovi trnem v oku… Reformou a ekonomickým přístupem MŠMT nazývá krátkodobý zisk z plundru… Nenecháme si to líbit, protestujeme!!!
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/penize/clanek.phtml?id=720674
Petice za odvolání pana ministra Dobeše
Petici za odvolání pana ministra Dobeše můžete podepsat zde:
http://eduin.cz/titulka/sedesat-odborniku-pozadalo-premiera-o-odvolani-ministra-skolstvi-dobese/
Přijďte. Připomeneme si i další kauzy.
Bude i zábava. Budeme citovat:
- Z metodických směrnic a nařízení MŠMT, z různých doporučení pro učitele (škoda, že už nežije Jaroslav Hašek)
- Počteme si ze zadávacích podmínek výběrových řízení MŠMT – na co se vydávají peníze, určené původně na podporu vzdělání. A jakými větami se toto mrhání zdůvodňuje.
Všechno připomeneme!!! Nepřestaneme!!!
Odezvy:
Aktuálně
Příspěvek četlo
Příspěvek zaslal/a Vitezslav Praks on 10.11.2012