architekt Gebert: Ke kampani Svazu provozovatelů venkovní reklamy

architekt Gebert: Ke kampani Svazu provozovatelů venkovní reklamy


Příspěvek četlo

 504 total views

Přetiskujeme reakci architekta Geberta na marketingovou kampaň Provozovatelů venkovní reklamy.

V sobotních DNES je celostránkový inzerát SPVR (Svazu provozovatelů venkovní reklamy).

Svaz, který byl v roce 2014 založen proti Hudečkovu omezení venkovní reklamy, zahájil frontální útok na primátora a za cíl si vzal pražské stavební předpisy. Kritika, kterou si stavební předpisy a primátor opravdu zaslouží však vypadá jinak. Ukazuje se, že stačí poškodit velký obchodní zájem, aby to stálo za drahou kampaň, která kombinuje skutečné výhrady se snúškou lží, polopravd a pomluv.

U zasvěceného čtenáře se tak reklamní akce, která se chytá každého populistického předsudku, dokonale diskredituje.

Nikdy jsme jako občané nedostali jak na Magistrátu, tak v mediích dost prostoru k vyjádření kritiky a objasněnní našich postojů, ačkoli zájem o město se nás bytostně dotýká.

Masivní kampaň SPVR však nemá nic společného se zájmem veřejným, jsou to jen velké „prachy“, které hájí zase jen zájmy peněz. Občanská společnost je naproti tomu marginalizována nedostatkem prostředků.

Co by tak asi mělo nepovedené reformy primátora nahradit? Snad návrat volného kšeftaření s městem jako zbožím? Takový jsme Magistrát a radnice znali a jestli něco vítám, tak toto omezení reklamy, které spustilo panickou reakci dobře „zaháčkované“ lobby.

Jiří Gebert Ing, arch., předseda o.s. Bubeneč sobě

V kategorii Praha

Příspěvek četlo
Příspěvek zaslal/a Vitezslav Praks on 22.9.2014

Diskuze ke článku

Jméno(povinné)

E-mail(povinné)

Web

Komentáře

Další příspěvky