Příspěvek četlo
411 total views
Poslance J. Jandu (ODS) zneklidňují některé projekty, které Polsko na svém území v lokalitě Odry provádí nebo chystá. Dokončena je stavba suchého poldru, který se má během pěti let změnit v přehradu a umožnit splavnění od českých hranic (a snad už od Ostravy). Zmiňují se i návaznosti na kanál Dunaj-Odra, případně s napojením na Labe; první projekt česká vláda v říjnu odsouhlasila.
Podívali jsme se, co poslance Jandu pálí.
Seznam otázek v interpelaci:
- Jak reálně vláda počítá s výstavbou kanálu v úseku Kedzierzyn-Kožle a Ostrava,
případně celého projektu Odra-Dunaj, případně Odra-Dunaj Labe? - Jaké další plány má vláda s rozvojem infrastruktury a turistického ruchu kolem řeky
Odry? - Koordinuje česká strana s polskou plánování projektů na Odře v oblasti přilehlé
k hranici mezi oběma státy? - Co by vybudování přístavu ve Svinově znamenalo pro projekt vysokorychlostních
tratí v regionu? Neznamenalo by to odklonění investic jiným směrem? - Jakým způsobem se vláda hodlá vypořádat s námitkami, které se proti kanálu
objevily ze strany českých vědců a architektů?
Z odpovědí ministra Havlíčka vyjímáme:
- Splavnění úseku Ostrava-Svinov a Koile má být dokončeno do roku 2031. Náklady na úsek Ostrava-Svinov a státní hranicí ČR v předpokládané výši 15 mld. Kč hradíme my, od polských hranic do Koile hradí náklady 29 mld. Kč polská strana.
- Vodní koridor Dunaj-Odra-Labe maximálně respektuje otázky a potřeby turistického ruchu.
- O splavnění Odry se s Polskem jedná od 90. let minulého století. Projednávají se možné varianty, vliv na životní prostředí a vazby na komplexní restrukturalizaci Moravskoslezského kraje.
- Plánovaný přístav v Ostravě-Svinově není v konfliktu s přípravou vysokorychlostní železniční trati. Napojení přístavu na železniční síť je naopak pro přístav klíčové.
- Ministerstvo dopravy obdrželo velké množství připomínek a otázek, které se stanou součástí vstupních dat pro další kroky.
V kategorii Legislativa
Příspěvek četlo
Příspěvek zaslal/a gentleman on 30.12.2020