Co dělá ministerstvo dopravy se zabezpečením železničních přejezdů?

Co dělá ministerstvo dopravy se zabezpečením železničních přejezdů?


Příspěvek četlo

 139 total views

Společnost je sice v současnosti zmítána covidovými přejezdy pacientů mezi nemocnicemi, leč v poslední době se opět stalo několik nehod na přejezdech železničních. Ten poslední byl ve Zlíně, více než půl století od ranní nehody na stejném místě, kdy na nechráněný přejezd vjel před šestou ranní narvaný trolejbus vezoucí dělníky do tehdejšího Svitu. Vlak hrnul trolejbus před sebou desítky metrů a smetl zděnou čekárnu, jak jinak, plnou lidí. Přejezd je dodnes nechráněný, opatřený signalizací. Závory by značně paralyzovaly frekventovaný provoz. Nehody se tam dějí rok co rok…

Interpelaci ve věci zabezpečení železničních přejezdů vznesl písemně poslanec St. Blaha (ODS) na ministra K. Havlíčka. Zmínil, že jen v loňském červenci se událo 135 nehod, které měly za následek 28 obětí a 52 raněných (z toho 26 nehod byla srážka vlaku s autem). Většinu zavinilo lidské pochybení. Poslanec Blaha požadoval odpovědi na následující otázky:

  • co znamená zamýšlené „lepší zabezpečení tratí“?
  • jaké technologické inovace se připravují?
  • jaká je reakce na zmíněný nárůst nehod?
  • co podnikne ministerstvo v problému nedostatku strojvedoucích?
  • zvažuje se použití tachografů?

Plné znění interpelace a odpovědi na otázky najdete zde.

V kategorii Legislativa

Příspěvek četlo
Příspěvek zaslal/a gentleman on 13.1.2021

Diskuze ke článku

Jméno(povinné)

E-mail(povinné)

Web

Komentáře

Další příspěvky